رئیس کل دادگستری استان کردستان: شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در دادگستری استان تشکیل شد 

9:12 - 08 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۱۸۴۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان کردستان: شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در دادگستری استان تشکیل شد 
رئیس کل دادگستری استان کردستان در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان کردستان از تشکیل پرونده قضایی برای افرادی که به هر نحوی در فرآیند انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مرتکب تخلف شوند خبر داد.  

خبرگزاری میزان_ با حضور رئیس کل دادگستری، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، بازرس کل و جمعی از مدیران اجرایی و انتظامی استان کردستان اولین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان در سالن اجتماعات دادگستری کل استان برگزار شد.  

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسینی ضمن محکومیت جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی اظهار کرد: رژیم جعلی و منحوس صهیونیست با به شهادت رساندن جمع کثیری از کودکان و زنان بی‌گناه تمامی معاهدات بین‌المللی را زیرپا گذاشته و امیدواریم به فضل خداوند شاهد نابودی و ریشه‌کنی این رژیم و موفقیت و پیروزی جبهه مقاومت باشیم.  

وی تصریح کرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی به لحاظ کثرت نامزد‌ها و حوزه‌های انتخابی از اهمیت ویژه‌ای در کشور برخوردار است و در صورت برگزاری باشکوه و با مشارکت حداکثری مردم برگ زرین دیگری در کارنامه نظام مقدس جمهوری اسلامی به ثبت خواهد رسید.

رئیس کل دادگستری استان کردستان تاکید کرد: زمانی امنیت و سلامت انتخابات تضمین می‌شود که همه آحاد جامعه بر مدار قانون رفتار و عمل کنند.

وی با بیان اینکه بر اساس بخشنامه ریاست قوه قضاییه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در دادگستری استان کردستان تشکیل شده است تاکید کرد: شعب ویژه‌ای برای رسیدگی به جرایم انتخاباتی در حوزه‌های قضایی استان تشکیل شده و به این دسته از جرایم در شعب دادسرا و دادگاه رسیدگی خواهد شد.  

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسینی تصریح کرد: لازم است که دستگاه‌های متولی و ذی‌صلاح نسبت به اعلام گزارش تخلفات و جرایم انتخاباتی اقدام کنند تا مرجع قضایی با تشکیل پرونده برای متخلفین با آن‌ها بصورت قانونی برخورد کند.  

وی افزود: هدف اصلی این ستاد برگزاری انتخابات سالم، امن و با مشارکت حداکثری است و قبل از هر برخوردی پیشگیری در دستور کار این ستاد قرار دارد.

رئیس کل دادگستری کردستان بر لزوم تشکیل جلسه توجیهی بین اعضای هیئت اجرایی و هیئت نظارت بر انتخابات در استان تاکید کرد و گفت: همچنین با نظارت ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در استان جلسه‌ای با نامزد‌های تایید صلاحیت شده و همچنین احزاب و جناح‌های مختلف استان تشکیل شود.  

وی بر رعایت اصل بی طرفی در بین مقامات و مدیران استان تاکید و عنوان کرد: اقدامات نامزد‌های رد صلاحیت شده رصد خواهد شد و در صورت احراز اقدامات مجرمانه با آن‌ها به صورت قانونی برخورد می‌شود.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسینی با اشاره به اقدامات غیرقابل انکار نظام مقدس جمهوری اسلامی در رشد و توسعه استان بر نقش خطیر صدا و سیما در تبیین این اقدامات برای مردم تاکید و اظهار کرد: دشمن با ایجاد فضای آلوده و مسموم در بین جوانان و نوجوانان سعی در دلسرد کردن آن‌ها نسبت به نظام دارد و در این میان وظیفه رسانه‌های جمعی خنثی‌سازی این توطئه دشمن است.  

وی همچنین در ادامه بر رصد مستمر و مداوم کانال‌های فضای مجازی و برخورد با هنجارشکنان تاکید کرد.

در ادامه این جلسه رضا اعظمی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان و دبیر این ستاد از برگزاری جلسات این ستاد قبل، حین و پس از برگزاری انتخابات خبر داد و گفت: از وظایف این ستاد پایش و رصد مداوم فعالیت‌های انتخاباتی و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه از جرایم، ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های عضو ستاد، تبیین و تعیین برنامه‌های پیشگیرانه، هماهنگی و تعامل مداوم با هیات‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات، انعکاس فوری شرح جرایم مهم، توجیه، ارشاد و انذار تشکل‌ها، احزاب و ستاد‌های تبلیغاتی، اطلاع‌رسانی مفاد قانون و جرایم از طریق رسانه‌های جمعی و انعکاس رسمی اقدامات مجرمانه دستگاه‌ها و نهاد‌ها است.

مهتابی رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کردستان نیز در این جلسه از ثبت‌نام نهایی ۳۵۸ نفر از نامزد‌های دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد ۱۱۶ نفر در حوزه انتخابی سنندج، دیواندره و کامیاران، ۷۰ نفر در حوزه انتخابی مریوان و سروآباد، ۶۷ نفر در حوزه انتخابی قروه و دهگلان، ۴۰ نفر در حوزه انتخابی سقز و بانه و ۶۵ نفر در حوزه انتخابی بیجار و حسن‌آباد ثبت‌نام کردند.

گفتنی است در این جلسه مدیران دستگاه‌های مربوطه به ارائه برنامه‌های خود در خصوص برگزاری انتخابات سالم در استان پرداختند و در این رابطه مصوباتی به تصویب رئیس ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخابات استان کردستان رسید.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *